KANUN ORDUSU JANDARMA TEŞKİLATININ 187. YILI BURDUR’DA COŞKU İLE KUTLANDI

KANUN ORDUSU JANDARMA TEŞKİLATININ 187. YILI BURDUR’DA COŞKU İLE KUTLANDI

KANUN ORDUSU JANDARMA TEŞKİLATININ 187. YILI BURDUR’DA COŞKU İLE KUTLANDI

Kanun ordusu Jandarma teşkilatının 187’nci yılı Burdur’da çeşitli etkinliklerle coşkuyla kutlandı.

Jandarma Genel Komutanlığı’nın 187’nci kuruluş yıl dönümü, Burdur’da düzenlenen çeşitli etkinliklerle kutlandı. Cumhuriyet Meydanı’nda saat 10.00’da başlayan tören, Burdur İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Mehmet Balcı’nın Atatürk Anıtı’na çelenk sunmasıyla başladı. Tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından devam etti.

Programda, J. Per. Asb. Kd. Çvş. Alparslan Olcay Ada tarafından Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Ali Çardakcı’nın kutlama mesajı okunurken, tarihi 1839’a uzanan Jandarma Teşkilatının kuruluş sürecine ilişkin ve teşkilatın geçmişten bugüne uzanan gelişim süreci ile ilgili bilgi verildi.

Akabinde İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Mehmet Balcı tarafından Jandarma Teşkilatı’nın 187.yılı dolayısıyla günün anlam ve önemine ilişkin konuşması gerçekleştirildi.

“Milletimizin güveni en büyük güç kaynağımızdır”

Törende konuşan İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Mehmet Balcı, Jandarma Teşkilatı’nın 187 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin en köklü güvenlik kurumlarından biri olduğunu vurguladı.

Balcı konuşmasında, jandarmanın kuruluşundan bu yana milletin güvenini kazandığını belirterek, Türkiye Cumhuriyeti’nin bölünmez bütünlüğünün korunması, kamu düzeninin sağlanması ve vatandaşların huzurunun temini için fedakârca görev yapıldığını ifade etti.

“Gece gündüz demeden milletimizin hizmetindeyiz”

Jandarma personelinin her koşulda görev yaptığını vurgulayan Balcı, teşkilatın ülkenin dört bir yanında gece-gündüz demeden hizmet verdiğini belirtti. Jandarmanın vatandaş odaklı yaklaşımı, disiplinli yapısı ve güçlü kurumsal kültürüyle devlet ile millet arasında önemli bir köprü görevi üstlendiğini söyledi.

Konuşmada ayrıca jandarmanın terörle mücadele başta olmak üzere tüm suç unsurlarına karşı güvenlik güçleriyle koordineli şekilde mücadele ettiği vurgulandı.

Hukuk devleti ve insan odaklı güvenlik anlayışı

Balcı, Jandarma Teşkilatı’nın tüm görevlerini hukuk devleti ilkeleri çerçevesinde yürüttüğünü belirterek, vatandaşların hak ve özgürlüklerine saygılı, modern ve teknolojik imkânları etkin kullanan bir güvenlik anlayışıyla hareket edildiğini ifade etti.

Balcı, konuşmasını, “Jandarma Teşkilatının 187’nci kuruluş yıl dönümü vesilesiyle, başta Ulu Önder Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere ulusumuzun birlik ve beraberliği, vatanımızın bölünmez bütünlüğü ve cumhuriyetimizin temel niteliklerinin muhafazası için canlarını seve seve feda eden aziz şehitlerimizi rahmetle, gazilerimizi minnet ve şükranla anar, Jandarma Teşkilatının fedakâr personel ve ailelerine sağlık, mutluluk ve esenlikler dilerim.

187 yıldır ulusuna ve ülkesine hiçbir karşılık beklemeksizin fedakârca ve kahramanca hizmet eden; tarihi şan, şeref ve üstün başarılarla dolu, Kanun Ordusu Jandarma Genel Komutanlığının tüm personeli adına, bu mutlu günümüze teşriflerinizden dolayı en derin saygılarımı sunarım.” diyerek sonlandırdı.

Şiir Okundu

Program kapsamında 15 Temmuz Şehitler Anadolu Lisesinden 9. Sınıf Öğrencisi Berke Yanık tarafından Jandarma konulu şiiri okundu.

Stantlar gezildi

Program sonunda Burdur Valisi Tülay Baydar Bilgihan ve protokol üyeleri tarafından Jandarma tanıtım stantları gezilerek, teşkilatın kullandığı araç ve teçhizatlar hakkında bilgi alındı.

Program hatıra fotoğrafı çekilmesiyle sona erdi.

Konvoy düzenlendi

Kutlama programı kapsamında jandarma araç konvoyu düzenlendi. Burdur Cumhuriyet Meydanı’nda düzenlenen konvoy, Gazi Caddesi üzerinde ilerledi ve İl Jandarma Komutanlığı’nda son buldu.

H.Nesibe Solak